10.11.2016 09:00

Rukavice Hestra

Rukavice Hestra (zima 16/17)

Měl jsem možnost otestovat outdoorové rukavice Hestra, které budou novinkou letoší zimní sezony v naší síti. Při práci horského vůdce jsou rukavice spotřební zboží, tak se mi to náramně hodilo:) Když mi rukavice vydrží jednu sezonu tzn. leto nebo zimu, tak mají u mě jedničku.

Rukavice Hestra pochází z rodinné švédské firmy založené v roce 1936. Veškerý materiál si nakupují sami, kůži, tkaniny, vlnu atd, tím si snadno kontrolují kvalitu. Vývoj a finální design probíhá ve městě, které dalo také název těmto rukavicím. V roce 1936 začal pan Magnusson vyrábět rukavice pro místní dřevorubce a dnes mají více nž 400 typů.

Testoval jsem středně silné rukavice z řady Alpine Pro, typ Abisko. Na této rukavici je použita kozí kůže s označením Army Leather, která by měla být nejodolnější, používá se také k výrobě vojenských rukavic. Jedná se o speciálně upravenou kozí kůži, která vydrží náročné venkovním podmínky. Kůže má dobrou impregnaci a její konstrukční vlastnosti poskytují účinnou ochranu proti oděru a vlhkosti. Nepromokavost lze impregnaci prodloužit. Vyndávací vlněná vnitřní vložka u rukavic zvýší tepelný komfort až o 20%

V testu rukavice dopadly minimálně na jedničku (vydržely již první sezónu :). Dobře sedí střihově, na šířku dlaně i délku prstů. Abisko má vyndávací vlněnou vložku, která vás udrží v teple a krásně se natvaruje na vaši ruku. Je to praktické i při sušení, když vlněnou vložku vyndáte, rychleji uschnou. Vrchní materiál je dostatečně měkký, takže neztrácíte cit, např při šroubování šroubů do ledu, a zároveň odolný, což je u mé práce hodně důležité. Rukavice nejvíce trpí při praci s lanem, při lezení po skale a ve styku s hranami lyží.

Rukavice jsem testoval na skialpech a na ledopádech, měl jsem je např: na Lyskamu, Dufourspitze, Grossglockneru, atd......

 

 

—————

Zpět


Kontakt

KozichGuide

Smilova 1994
Pardubice
530 02


+420 728 047 637